ЯМама: як ми подорожували



За свої 8 місяців Мілана встигла вже двічі злітати до Варшави. А саме у чотири та вісім місяців. Всі два рази я хвилювалася і виявилося, що більше, ніж сама малеча :)
Перший раз, бо це перший раз і до того ж вона ще не сиділа, а лежати вона теж не любила, тому я хвилювалася, що ж це буде за подорож на борту. Другий раз хвилювання було пов`язане з тим, що вона вже подорослішала і вже мало спала, хоча в мене були надії, що таки вона засне. Але ні))


Напишу, як саме ми подорожували, бо це два різні досвіди.
Сам політ тривав близько години і двадцяти хвилин. Півтори-дві години на дорогу та аеропорт.


Документи:
- треба вписати дитину в закордонний паспорт батьків. У вбудь-якому випадку, хоча б до одного, з ким ваш малюк поїде;) ось сайт, де є вся необхідна інформація;
- до п'яти років фотографія непотрібно, хоча можуть і вклеїти;
- якщо необхідно, то віза в країну подорожування (ми робили Шенгенську. Дали без проблем, бо в мене вже була багаторазова віза. Присутність дитини непотрібна. Фотографію я робила сама вдома на білому фоні, питань жодних у центрі не було);


Організаційні питання:
- за малюка окремо доплачується квиток, але місце дається лише дорослому;
- зареєструватися онлайн на літак не можна, якщо ви подорожуєете з маленькою дитиною, тому треба раніше приїхати в аеропорт;
- якщо ви берете коляску, то її здають перед посадкою на борт літака, а в місці призначення одразу віддають. При реєстрації квитків на коляску чіпляють бейджик і ви користуєтеся нею до самої посадки на борт;
- із документів на кордоні України треба мати свідотцтво про народження (оригінал) дитини. Якщо у батьків різні прізвища, то і свідотство про шлюб. А якщо з малюком лише один із батьків, то дозвіл на вивіз дитини мами або тата, відповідно завірений нотаріусом.

Необхідні речі для малюка в літак:
- оскільки я годувала груддю, то ніяких пляшечок не брала, хоча спочатку думала. Виявилось, що так найпростіше - завжди все під рукою і в літаку дуже зручно;
- іграшки. Це можуть бути брязкальця, книжка, маленька іграшка. Одразу все не показувала, а лише якщо Мілана вже починала нудитися;
- слінг, щоб ходити в аеропорті, бо в каляскі не хотіла сидіти;
- пляшечка із водою на всяк випадок;
- підгузники;
- запасний одяг;
- нам ще дуже допомогла м`яка підкладка в автокрісло (Maxi-Cosi) на борту літака, бо таким чином Мілка могла спати на ній і голівці було м`яко.


Наші 4 місяці:
По дорозі в аеропрт Мілана заснула і прокинулась, коли ми отримували посадкові білети. Далі до самого літака вона все роздивлялася, їй все подобалось. Лише коли втомилася, почала давати про це знати. Але я знала, що основна моя задача була - це якомога більше її втомити, щоб в літаку вона заснула. Я ходила з нею всюди, робила зарядку, показувала вітрини. І я отримала своє - хоча і зі стоном, але вона заснула і прокинулась вже, коли ми приземлялися. Після того, як при приїхали вже на місце, то одразу облили холодною водою і вона заснула. Це було в липні і на вулиці було дуже жарко, тому організм мав відпочити від перельоту.

Наші 8 місяців:
В аеропорту я теж все показувала і ми гралися на дитячих майданчиках в залі. В Києві в терміналі D злівого боку є будиночок, в якому можна полазити. А от у Варшаві нічого цікавого для нас не було - вже для діток, які ходять. Тому Міланка повзала по килиму та розбирала пасочки та все інше, що було в колясці.
На борту ми вже не спали, лише трохи подрімали у слінгу перед вильотом. Було видно, що Мілка була втомлена, але її все відволікало на борту, тому не заснула. Але я із сестрою розважали її чим тільки можна: і показували навушники і читали книжки, гралися із стаканчиком, в якому воду принесли. Так ми і долетіли до місця призначення.


Я знаю, що всі дітки різні. Це наша історія, можливо комусь знадобиться наш досвід.
 Цікаво почути і інші поради ))

І ще один факт:
на новому місці дітки швидше щось опановують нове. Наприклад, ми саме у Польщі вперше почали повзати (виповнилося 5 місяців). Просто треба стимулювати. У нас це сталося на природі, коли тато їв картоплю і Мілка почала до неї повзти) її цікавили не іграшки, а саме дорослі речі.

photo by Tetiana Yatsenko
picture by Olga Yatsenko

Comments

Popular Posts