ЯМама: цікаве та корисне про харчування

Так от.. про харчування. Я вже писала, що в мене був токсикоз. Для тих, хто не знає, що це таке, то звісно краще про це і не знати, але це те відчуття, коли нікуди ходити не хочеться, бо і вставати не хочеться.. і лежати не дуже.. і сидіти теж. Бо вас нудить! Весь час! Ну лише коли ви спите, то нормально. Прокидаєтесь, так і поснідати треба.. але ви не можете! Спочатку я снідала протягом години, бо не хотілося, але треба, щоб ще гірше не стало.
Токсикоз в мене почався тижні десь на 5-му і до 14-го.. ото була історія. І на йозі я багато дізналася про те, що корисно їсти.


Деякі поради під час токсикозу:
 - багато часу проводити на свіжому повітрі. Якщо не хочеться ходити, то просто сидіть на вулиці або на балконі. Я виносила шезлонг на відкритий балкон і там читала або намагалася заснути;
- займайтеся своєю улюбленою справою - вона точно допоможе забути про погане самопочуття. Власне я фотографувала:)
- зранку тепла вода з імбиром та медом - ще раніше читала про це в Аюрведі;
- свіжі овочі та фрукти;
- піти до гомеопата. Я не додумалась звернутися в першому триместрі, може, і легше б стало.

Якось так. Мені іноді допомагало.

Через деякий час я почала замислюватися, що можливо організм каже мені, що щось я маю змінити в своєму харчуванні. Коли я пішла на йогу, то там дізналася багато чого корисного.

Харчування під час вагітності (з моїх нотатків на йозі. Добре, що я все ж таки записувала. Одразу скажу, що це все завдяки  інструктуру. Не моя заслуга).
І ще - не треба їсти за двох. Потрібно їсти для двох. Щоб вистачало вітамінів та мікроелементів.
 Скажу чесно - іноді я не дотримувалася і не дотримуюсь всіх цих порад, бо звичка з дитинства все ж таки є і потрібен час, щоб остаточно все змінити. Хоч часом боюся, що я буду "зриватися" :))

Так от - список корисних продуктів (між іншим, це дуже корисні продукти і після народження дитинки):

 - фрукти. Краще зранку. До цього випити багато води і вперед. Бо якщо спочатку інше, а потім фрукти, то вони будуть бродити у животі і у вас буде вздуття, а потім (після народження) газіки у дитини.
- пророщені зерна;
- суміш з різних круп (сирих: зелена гречка, пшениця для пророшування, пшоно, наприклад). Перемішати у кавомолці, а потім кожного дня 1-2 столові ложки. Саме тут дуже багато заліза, якщо ви не знали.
- суп свіжий овочевий;
- кунжут і мак - в них найбільше кальцію! Я спочатку вживала 1 столову ложку або маку, або кунжуту (треба переломолоти у кавомолці) вдень. А зараз роблю макове та кунжутне молоко***
- горіхи, насіння та зерна (сирі, необсмажені). Краще їх вживати окремо від іншої іжі, бо вони важкі;
- овочі, овочеві фреши. Краще сирі. Звісно, брокколі сиру я не їла, а от почала споживати сирий буряк, кабачки, кукурудзу. Чесно скажу, не завжди, бо іноді щось цікаве хочеться зробити. Але я знала, що там багато корисного, тому споживала і споживаю.
NB: якщо вам потрібно підвищити рівень гемоглобіну - буряк обов'язковий! Кожен день фреш або салат. Але в поєднанні з іншими овочами, бо інакше може понизити тиск. Він був моїм рятівником;
- зелень, зелені фреши. Тут теж дуже багато кальцію!
- коренеплоди. Що це? А от що: топінамбур (між іншим, дуже смачно - вперше саме під час вагітності спробувала), корінь петрушки, ріпа, селера тощо.

  Спитаєте, а де ж молочні та кисломолочні продукти? А вони, виявляється, не дуже і корисні і навпаки виводять кальцій. Я почула вперше про це на заняттях по йозі, а потім сама зацікавилась цим питанням і шукала інформацію в інтернеті. От знайшла статтю в інтернеті (одну з): - "Какой есть вред от молока и молочных продуктов для человека."

А ще цікавий факт, що від молочних продуктів швидше старіє плацента. Я не споживала цих продуктів (але іноді робила сирники та запіканки. А ось від інших мені недобре було, тому і не їла). І що ви думаєте?... Ну те, що на 41-му тижні вагітності УЗД показувало, що в мене ще молода плацента так це одне, а от в пологовому будинку всі прям роздивлялися її, бо вона буда дуже чиста і молода! От і мені було підтвердження цього факту і того, що я все правильно робила! А по шкалі Апгар Міланці поставили 9.9.

А ще цікаве з заняття: список некорисних продуктів під час годування груддю (всі жінки дуже дивувалися, коли про це почули і я теж..) буде вздуття животу:
- компот;
- морс;
- печені яблука;
- томати;
- виноград;
- поменше цитрусових.

Про м'ясо та рибу не пишу, бо хтось вегетаріанець, а хтось без нього жити не може. Я намагаюся не вживати його. А буває, що і не відмовлюсь) А коли питають, звідки білки брати, так їх багато і в горіхах і в бобових.

P.S.


І ще мій висновок щодо порад "дієтологів": я тепер дивлюся на зовнішній вигляд людини, яка мені щось радить з приводу того, що їсти мені або Мілані. Якщо у неї великий живіт, мішки під очима, поганий настрій, а на перекус - печенькі, то як я можу слухати поради цієї людини??


***
Рецепт макового молока (так само робиться і кунжутне):

- ввечері одна-дві столові ложки мака заливаємо питною холодною водою (півстакану десь). Я воду не кип'ятила;
- зранку виливаємо воду і висипаємо мак в блендер;
- додаємо холодну питну воду та для смаку можна додати мед або курагу/фініки;
- в блендері мелемо десь хвилину;
- дану суміш просіваємо через сито: молоко готове! макуху можна окремо спожити.

автор малюнків: Оля Яценко
автор фотографій: Таня Яценко

Comments

Popular Posts